DOI: https://doi.org/10.32589/2311-0821.1.2018.135639

СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ГІПЕРТЕКСТОВИХ ПОСИЛАНЬ У ФРАНЦУЗЬКИХ ІНТЕРНЕТ-ЗМІ

Олена Костянтинівна Ковальова

Анотація


Досліджено стилістичні особливості гіпертекстових посилань у французькій інтернет-газеті 20 minutes. Поняття гіпертекстового посилання витлумачено як комп’ютерний і водночас лінгвістичний феномен. Гіперпосилання досліджено на трьох рівнях: лексичному, морфологічному та синтаксичному. Доведено, що гіпертекстові посилання інтернет-газети 20 minutes є цілісними, структурованими, функціонально важливими утвореннями, що взаємодіють з іншими елементами гіпертексту. Установлено, що їхня структура й особливості функціонування відображають поєднання стилістичних особливостей мови ЗМІ та мови Інтернету. З’ясовано, що в творенні й застосуванні гіперпосилань автори спираються на комунікативні стратегії інформування, впливу та оцінки. Для цього вони обирають засоби, спрямовані на встановлення контакту з молодою аудиторією.


Ключові слова


гіпертекст; гіпертекстове посилання; інтернет-ЗМІ; стилістика

Повний текст:

PDF

Посилання


Артамонова, І. М. (2007). Інтернет як специфічний тип мас-медійного тексту (на матеріалах українського сектору мережі). Вісник СумДУ. Серія Філологія, 2, 5-9.

Алєксєєв, А. Я. (2010). Нариси з контрастивної стилістики французької мови. (Навчальний посібник для факультетів іноземних мов університетів). Вінниця: Нова книга.

Бычков, В. В. Гипертекст. Лексикон нонклассики. Художественно-эстетическая культура XX века. Взято з https://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_culture/

Дедова, О. В. (2006). Лингвосемиотический анализ электронного гипертекста (на материале русскоязычного интернета). (Автореферат дис. докт. филол. наук). Москва.

Дедова, О. В. (2008). Теория гипертекста и гипертекстовые практики в Рунете. Москва: МАКС Пресс.

Иванова, К. (2015). Функции гипертекстовых связей в информационно-аналитических интернет-текстах. Cuadernos de Rusнstica Espaсola, 11, 53-60.

Калмыков, А. А. (2009). Интерактивная гипертекстовая журналистика в системе отечественных СМИ. Москва: Академия медиаиндустрии.

Кузнецов, В. Г. (2017). Функциональные стили современного французского языка: Публицистический и научный: Москва: Книжный дом “Либроком”.

Кузнецова, М. О. (2014). Гіпертекстуальність як іманентна характеристика вторинного дискурсу англомовних текстів сучасної маскультури. Нова філологія, 66, 107-110.

Кушнерук, С. Л. (2007). Расширение коммуникативного пространства: специфика текстов электронных СМИ в сравнении с печатными. Политическая лингвистика, 3(23), 140-143.

Лукина, М. М., Фомичева, И. Д. (2005). СМИ в пространстве интернета . Москва: Факультет журналистики МГУ.

Лутовинова, О. В.(2009). Гипертекст: понятие, основные характеристики, возможные подходы к лингвистическому анализу. Известия Волгоградского государственного педагогического

университета. Взято з https://cyberleninka.ru/article/n/gipertekst-ponyatie-osnovnye-harakteristikivozmozhnye-

podhody-k-lingvisticheskomu-analizu

Морен, М. К. и Тетеревникова, Н. Н. (1960). Стилистика современного французского языка. Москва: Издательство литературы на иностранных языках.

Носовец, С. Г. (2011). Гипертекстовые ссылки в интернет-СМИ: опыт типологической характеристики. Вестник Челябинского государственного университета. Филология. Искусствоведение, 17(232), 127-131.

Попов, Е. А. (2015). Подходы к изучению гипертекста. Вестник Ленинградского государственного университета им. А. С. Пушкина. Взято з https://cyberleninka.ru/article/n/podhody-kizucheniyu-

giperteksta

Потапова, Р. К. (2005). Новые информационные технологии и лингвистика. Москва: КомКнига.

Соболева, О. В. (2014). К проблеме определения понятия “гипертекстуальность”. Вестник Челябинского государственного университета. Филология. Искусствоведение, 7(336), 72-75.

Смирнова, Н. Стилистические особенности представления события в интернет-СМИ. Взято з http://elib.bsu.by/bitstream/123456789/168958/1/408-414.pdf




Copyright (c) 2018 ВІСНИК КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ЛІНГВІСТИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Серія Філологія

Зберегти