Фоностилістичні засоби створення образу автомобільного бренду

Автор(и)

  • Інна Забужанська Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-3421-1338

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.2.2021.252098

Ключові слова:

бренд, слоган, гасло, алітерація, асонанс, рима, ономатопея, звуковий символізм

Анотація

У статті представлено результати практичної розвідки дослідження фоностилістичних засобів (алітерації, асонансу, рими, звуконаслідування) у складі рекламних слоганів та гасел, що репрезентують автомобільну індустрію. Обґрунтовано ідею про те, що рекламний слоган, обмежений простором і часом, розглядається як важлива частина будь-якої маркетингової кампанії. Подібно до попередніх досліджень, у науковій розвідці підтверджено, що слоган є ефективним типом розповіді про бренд,зокрема, встановлено відмінність між слоганом та гаслом. Із метою передачі певної інформації про продукт розробники брендів використовують низку мовних засобів, які роблять мову реклами ефективною. Метою статті є виокремлення та опис найуживаніших у сучасних слоганах автомобільної індустрії фонетичних засобів стилістики. Аналіз комерційних рекламних слоганів і гасел показав, що такі фоностилістичні засоби, як асонанс і рима, трапляються досить часто, тоді як алітерація є найпродуктивнішим звуковим прийомом. Результати цього дослідження демонструють потенціал таких звукових прийомів задля покращення іміджу та цінності бренду. Крім того, у статті розглянуто проблему звукової символіки, оскільки зацікавлення до її вияву у сфері маркетингу помітно зростає. Таким чином, із фоносемантичного погляду, найпродуктивнішими фонемами є шиплячі, вибухові та сонорні. Їх повторюваний характер сприяє створенню іміджу бренду. Численні приклади, наведені в статті, слугують підтвердженням отриманих висновків.

Посилання

Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public Relations Review, 42(1), 20-30.

Borys, D., & Materynska, O. (2020). Poreionymic backronyms: Ambit, formation, and diversity. Lege Artis. Language Yesterday, Today, Tomorrow. The Journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava, V(2), 2-52.

Crystal, D. (2009, 18 July). The ugliest words. The Guardian. Retrieved from https://www.theguardian.com/books/2009/jul/18/ugliest-words-michael-jackson-biographies

Do, T. (2018). The impact of tagline on brand image: A consumer experiment with a handmade locally brand. A Thesis. Department of Marketing. Hanken School of Economics, Helsinki.

Hamlin, K. (2014). The importance of ad slogans [online]. Retrieved from https://smallbusiness.chron.com/importance-ad-slogans-31343.html

Kladou, S., Kavaratzis, M., Rigopoulou, I., & Salonika, E. (2016). The role of brand elements in destination branding. Journal of Destination Marketing & Management, 6(4), 426-435.

Knoeferle, K., Li, J., Maggioni, E., & Spence, Ch. (2017). What drives sound symbolism? Different acoustic cues underlie sound-size and sound-shape mappings. Scientific Reports, 7. Retrieved from https://www.nature.com/articles/s41598-017-05965-y.pdf

Kohli, C., Leuthesser, L., & Suri, R. (2007). Got slogan? Guidelines for creating effective slogans. Business Horizons, 50(5), 415-422. doi: 10.1016/j.bushor.2007.05.002

Leech, J. (1972). English in advertising: A linguistic study of advertising in Great Britain. London: Longman.

Lerman, D., Morais, D., & Luna, D. (2017). The language of branding: Theory, strategies, and tactics. New York: Routledge.

Liberman, A. (2005). Word origins and how we know them: Etymology for everyone. Oxford: Oxford University Press.

Mas-Manchуn, L. (2020). Innovation in advertising and branding communication. New York: Routledge.

Preziosi, M., & Coane, J. (2017). Remembering that big things sound big: Sound symbolism and associative memory. Cognitive Research: Principles and Implications, 2(10). Retrieved from https://cognitiveresearchjournal.springeropen.com/track/pdf/10.1186/s41235-016-0047-y.pdf

Ranasinghe, W. T., Thaichon, P., & Ranasinghe, M. (2017). An analysis of product-place co-branding: The case of Ceylon Tea. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 29(1), 200-214.

Rein, D. (1982). The language of advertising and merchandising in English. New York: Regent.

Roper, J. (2011). Alliteration in culture. London: Palgrave Macmillan.

Scorupa, P., & Dubovičienė, T. (2015). Linguistic characteristics of commercial and social advertising slogans. Santalka: Filologija, Edukologija, 23(2), 108-118.

Sedley, D. (2013). Plato’s Cratylus. In Zalta, E. N. (ed.). The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Retrieved from https://plato.stanford.edu/entries/plato-cratylus/#GreTex

Sidhu, D.M., & Pexman, P.M. (2018). Five mechanisms of sound symbolic association. Psychonomic Bulletin & Review, 25(5), 1619-1643. doi: 10.3758/s13423-017-1361-1.

Slade-Brooking, C. (2016). Creating a brand identity: A guide for designers. London: Laurence King Publishing.

Stashko, H. (2018). Phonetic and syntactic stylistic means in media space: Manipulation or emotional commonplace? Communication Today, 9(2), 132-142.

Stashko, H. (2020). The effect of stylistic repetition in English-language advertising texts. Science and Education a New Dimension. Philology, VIII(72), Iss. 241, 60-63.

Stashko, H. (2017). When phonetics matters: Creation and perception of female images in song folklore. Lege Artis. Language Yesterday, Today, Tomorrow. The Journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava, II(1), 299-335. doi: 10.1515/lart-2017-0008

Sullivan, L. (2016). Hey, Whipple, squeeze this: The classic guide to creating great ads (5th ed.). Hoboken: Wiley.

Wheeler, A., & Millman, D. (2017). Designing brand identity: An essential guide for the whole branding team (5th ed.). Somerset: John Wiley & Sons.

Zabuzhanska, I. (2017). American postmodern poetic texts: In search of rhythmicity. Lege Artis. Language Yesterday, Today, Tomorrow. The Journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava, II(2), 445-481. doi: 10.1515/lart2017-0021

Zembytska, M., & Mazur, Y. (2018). Stylistic features of English advertising slogans. Науковий Журнал Львівського Державного Університету Безпеки Життєдіяльності "Львівський Філологічний Часопис" / Naukovyj Zhurnal L'vivs'koho Derzhavnoho Universytetu Bezpeky Zhyttiediial'nosti "L'vivs'kyj Filolohichnyj Chasopys", 4, 39-43.

Best Small Cars for 2021 & 2022. (2021). U.S. News & World Report. Retrieved from https://cars.usnews.com

EMPIRICAL DATA SOURCES

List of 250 Catchy Car Slogans and Great Taglines. Retrieved from https://brandongaille.com/list152-catchy-car-slogans-and-great-taglines/

Most Famous Car Advertising Slogans in the World. Retrieved from https://www.autocar.co.uk/slideshow/most-famous-car-advertising-slogans-world-2

DICTIONARIES

Merriam Webster’s Dictionary. Retrieved from https://www.merriam-webster.com/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-27

Номер

Розділ

Статті