Постіронічна саморефлексія персонажів через принципи Нової Щирості: аналіз роману Донала Раяна «Серце на шарнірі»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.1.2024.309608

Ключові слова:

метамодернізм, постмодернізм, постмодерністська іронія, постіронія, Нова Щирість, стилістичний аналіз

Анотація

Статтю присвячено дослідженню характерних рис ідейно-мистецької течії метамодернізму в стилістичній площині художньої літератури. Однією із
характерних ознак сучасного стану літератури є постіронія, яка має всеосяжний характер. З огляду на здатність постіронії проникати в усі сфери метамодерного суспільства та літературу зокрема, її доцільно розглядати як транскультурне поняття. У контексті нашого дослідження зʼясовано онтологію поняття “постіронія” та її безпосередній вплив на метамодерністську літературу. Інший мистецький напрям, що перебуває у фокусі наукової розвідки, Нова Щирість як одна з визначальних рис переходу від постмодернізму до метамодернізму. У статті виокремлено низку
принципів Нової Щирості, які визначають її зв’язок з іронією, стверджуючи появу метамодерністської постіронії. У центрі дослідження – стилістична реалізація постіронічної саморефлексії через окреслені принципи Нової Щирості. У практичній частині дослідження окреслено стилістичні особливості постіронічного зображення персонажів через принципи Нової Щирості в романі сучасного ірландського письменника Донала Райана “Серце на шарнірі”. Стилістичний аналіз постіронічної саморефлексії персонажів у метамодерністському наративі автора на принципах Нової Щирості з урахуванням стилістичних засобів виразності різних мовних рівнів (лексичного та синтаксичного) засвідчує їхній беззаперечний вплив на розуміння читачами постіронічної та щирої авторської оповіді, демонструючи відмову автора від використання іронії в зображенні вигаданої реальності та формуючи серйозне ставлення з боку читача.

Посилання

Azadanipour, M., Maleki, N. & Haj’jari, M-J. (2021). The Paradoxical Nature of the Real

as the Infinite Real in Metamodernism, Conference: 1st National Conference on Recent

Developments in English Language Teaching, Literature and Translation, At: Shiraz, 12 p.

Bolaño Quintero, J. (2021). Reconstructing Realism in Post–Postmodern Narrative: Dave

Eggers’s, in Complutense Journal of English Studies, 29, 115–126

Colton, A. (2020). Writing About Writer’s Block: Metafiction, the New Sincerity, and

Neoliberalism in David Foster Wallace’s Westward the Course of Empire Takes Its Way

and Sheila Heti’s How Should a Person Be? College Literature, Volume 47, Number 3,

(Article) Published by Johns Hopkins University Press, 468–497

Eggers, D. (2001). Mistakes We Knew We Were Making: Notes, Corrections, Clarifications,

Apologies, Vintage Books USA, 48 p.

Freinacht, H. (2017). The Listening Society: A Metamodern Guide to Politics, Book One

(Metamodern Guides 1), Metamoderna ApS, 475 p.

Hedinger, J. M. (2014). POST-IRONY. On art after irony.

https://www.academia.edu/10326743/POST_IRONY_On_art_after_irony

Hutcheon, L. (2002). The Politics of Postmodernism, Routledge, London, 232 p.

James, D. & Seshagiri, U. (2014). Metamodernism: Narratives of Continuity and Revolution,

Modern Language Association, 87–100.

Kadagishvili, D. (2013). Metamodernism as we Perceive it (QUICK REVIEW), European

Scientific Journal, December 2013 /SPECIAL/ edition vol.2

Kiełkiewicz, K. (2013). The Postmodern Terms – Postmodernity and Postmodernism,

Journal of Humanistics & Social Sciences, 2 (1), 49–60.

Konstantinou, L. (2012). No bull: David Foster Wallace and Postironic Belief. The Legacy

of David Foster Wallace. Iowa: Iowa University Press.

Konstantinou, L. (2016). Cool Characters: Irony and American Fiction. Massachusetts:

Harvard University Press.

Leal, C. M. (2017). The Progression of Postmodern Irony: Jennifer Egan, David Foster

Wallace and the Rise of Post-Postmodern Authenticity Harvard University. Digital

Access to Scholarship at Harvard.

https://dash.harvard.edu/bitstream/handle/1/37736743/LEAL-DOCUMENT-2017.

pdf?sequence=1&isAllowed=y

Linstead, S. & Collinson, D. (2005). Irony in a Post-ironic World. Irony and Organizations:

Epistemological Claims and Supporting Field Stories, Abstrak Forlag-Liber-Copenhagen

Business School Press, 381–393.

McLaughlin, R. (2013). After the Revolution: US Postmodernism in the Twenty-First

Century, Ohio State University Press. Narrative, 21(3), 284–295.

Ryan, D. (2012). The Spinning Heart, Transworld Ireland, 160 p.

Toth, J. (2017). Metamodernism Historicity, Affect, and Depth after Postmodernism (eds.

Robin van den Akker, Alison Gibbons, and Timotheus Vermeulen), 14 p.

https://www.academia.edu/37764711/Toni_Morrison_s_Beloved_and_the_Rise_of_

Historioplastic_Metafiction

van den Akker, R. & Vermeulen, T. (2017). Periodising the 2000s, or, the Emergence of

Metamodernism. In Metamodernism: Historicity, Affect, and Depth after Postmodernism,

edited by Robin van den Akker, Alison Gibbons, and Timotheus Vermeulen, 1–19 pp.

London: Rowman & Littlefield.

https://ebookcentral.proquest.com/lib/kutu/detail.action?docID=5144888.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-15

Номер

Розділ

Статті