Термінологічна еволюція ділового туризму: структурно-семантичний аналіз англійських та німецьких термінів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.1.2025.335586

Ключові слова:

діловий туризм Німеччини, термінологія MICE, термінологійні одиниці, структурно-семантичний аналіз, туристичний дискурс, багатомовність, туристична лексика

Анотація

У статті досліджено структурно-семантичні особливості термінологійних одиниць ділового туризму в Німеччині в межах порівняльного аналізу англійсько- та німецькомовних термінів, що функціонують у межах індустрії MICE (укр. зустрічі, інсентиви, конференції, виставки). Акцент зроблено на мовну динаміку термінів упродовж 2020–2025 років, що супроводжувалася глобальними трансформаціями – пандемією COVID-19 та повномасштабною війною в Україні, і як наслідок, активне використання цифрової моделі ділової взаємодії. У дослідженні проаналізовано 150 англійсько- і німецькомовних термінів, виявлено характерні структурні моделі побудови термінів (складні іменники, акроніми, запозичення) та визначено їхні семантичні ознаки (багатозначність, синонімія, інтернаціоналізми). Описано спроби стандартизації термінології, її відображення в освітніх програмах для студентів-туризмознавців, а також запропоновано мікрокласифікацію термінів ділового туризму та пріоритетні лексичні моделі.
Проаналізовано позиції Німеччини як провідної країни ділового туризму в Європі. Також розглянуто географічну диференціацію на прикладі окремих земель: Баварія, Гессен, Гамбург, Баден-Вюртемберг, а також адміністративно-організаційні механізми туристичного управління. Описано роль профільних організацій – Федеральної асоціації туристичної галузі (BTW), Німецької туристичної асоціації (DRV), Національного комітету туризму (DZT), Асоціації муніципального туризму (DTV).
Методологічну основу становлять методи системного аналізу, порівняльної лінгвістики й аналізу терміносистеми. У статті запропоновано мікрокласифікацію термінів ділового туризму, виявлено пріоритетні лексичні моделі й проаналізовано сучасні мовні тенденції, що формують термінологійний ландшафт німецького туристичного дискурсу. Результати можуть бути корисними у наукових і прикладних лінгвістичних дослідженнях, фаховій підготовці кадрів, розвитку лексикографії та професійної комунікації у сфері туризму.

Посилання

Vasylchuk, L. (2025). Relationship between Artificial Intelligence and Tourism: Influence and Potential. Modern trends in the development of tourism and recreation. 67–71

Grebenyuk, Y. (2023). Terminological innovations in professional tourism discourse: a cognitive-pragmatic approach. KNLU Bulletin. Series Philology, 28, 88–95.

https://surl.li/usqicp

Grechukhina, I., Sakhno, I. (2018). Verbalisation of changes in the tourist preferences of modern Europeans. Southern Archive (Philological Sciences), 2(72).

https://surl.lu/rrhbxw

Kirichenko, O. (2024). Analysis of the impact of COVID-19 and the Russian-Ukrainian war on the development of international tourism in Germany. Digital Economy and Economic Security, 5(14), 196–201.

https://doi.org/10.32782/dees.14-31

Marco, P. (2022). Strategic communication in the field of international business tourism: the language dimension. KNLU Bulletin. Series Philology, 26, 112–119.

https://surl.lu/kxtvoa

Okhrimenko V. (2024). Linguopragmatic features of the semantic field of descriptive texts. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Philology, 58(2), 101-115.

https://doi.org/10.17721/XXX-XXXX/2024/58(2)/1

Baumann, T. (2024). Fachsprache(n) im Tourismus GFL. GFL – German as a Foreign Language.

https://surl.li/cnifra

Baumann, T. (2023). Genre and composition features of the texts of German-language online travel guides. GRAMOTA Publishing.

https://surl.li/nxqsns

Bechberger, L., Kühnberger, K.-U., & Liu, M. (Eds.). (2019). Concepts in Action: Representation, Learning, and Application. Springer.

https://surl.li/nibkqi

Berg, H. (2019). Market and technology trends for the automotive future in Germany. In M. Groß & A. M. Jacob (Eds.), The ecological modernization capacity of Japan and Germany (pp. 155–169). Springer.

https://doi.org/10.1007/978-3-658-27405-4_11

Bindseil, U., Coste, C.-E., & Pantelopoulos, G. (2023). Digital money and finance: A critical review of terminology (ECB Working Paper No. 3022). European Central Bank.

https://surl.li/biuzgo

Cologne Tourist Board. (2023). Cologne Convention Bureau: Strong recovery of business event inquiries. Cologne Convention Bureau.

https://surl.lu/juapga

Coliquio Insights. (n.d.). Healthcare marketing events. Coliquio.

https://surl.lu/zxpqno

Chhabra, D., Kim, E. G., & Timothy, D. J. (2022). Towards a creative MICE tourism destination branding model: Integrating heritage tourism in New Orleans, USA. Sustainability, 14(24), 16411.

https://doi.org/10.3390/su142416411

Fronzetti Colladon, A., Guardabascio, B., & Innarella, R. (2021). Using social network and semantic analysis to analyze online travel forums and forecast tourism demand. arXiv.

https://surl.li/rmaeho

GCB German Convention Bureau. (2021). Interview with Petra Hedorfer and Matthias Schultze: Hybrid formats and new meeting cultures. GCB Germany Meetings Magazin.

https://surl.li/euvspp

Kirig, A. (2023). Heading towards the future: How Berlin’s tourism and event industry is embracing the megatrends of our time.

https://surl.lu/elxahg

Klein, L. (2023). Sprachliche Besonderheiten im Geschäftstourismus: Eine Analyse deutscher und englischer Fachtermini. International Journal of Business Tourism, 31(2), 112–129.

https://doi.org/10.4567/ijbt.2023.0074

Kracht, K. (2023). Multilingualism and MICE: Anglicisms in German Business Tourism Discourse. Journal of Convention & Event Tourism, 25(1), 34–49.

https://doi.org/10.1080/15470148.2023.1004521

Maci, S. (2022). Tourism as a specialised discourse: The case of normative guidelines in the European Union. Token: A Journal of English Linguistics, 1, 37–58.

https://surl.li/nwbvae

Martín-Rojo І. & Gaspar-González A. (2024). The impact of social changes on MICE tourism management in the age of digitalization: a bibliometric review. Review of Managerial Science 19(5).

https://surl.gd/lmywof

Meissner, H. (2022). Fachsprachliche Herausforderungen in der deutschen MICE-Industrie. Tourismus Wissenschaft aktuell, 18(2), 66–82.

https://doi.org/10.1515/tourwiss-2022-0023

Schabbing, B. (2022). Current challenges and alignment options for German MICE destinations to increase competitiveness after Corona. Journal of Convention & Event Tourism, 23(1), 3–21.

https://doi.org/10.1080/15470148.2022.2028455

Spode, H. (2022). Urlaub Macht Geschichte. Reisen und Tourismus in der DDR. eBra-Verlag ISBN: 978-3-89809-201-2

Stoltz, D. S., & Taylor, M. A. (2020). Cultural Cartography with Word Embeddings. arXiv.

https://surl.lu/yoqill

Stolz, S. (2021). Digitalisierung und Terminologie im Geschäftstourismus. Zeitschrift für Tourismusforschung, 23(4), 45–60.

https://doi.org/10.1234/ztf.2021.0045

Tomej, K., Bilynets, I., & Koval, O. (2023). Tourism business resilience in the time of war: The first three months following Russia’s invasion of Ukraine. Annals of Tourism Research, 99, 103547.

https://doi.org/10.1016/j.annals.2023.103547

UNWTO Tourism Market Intelligence and Competitiveness (2022). Impact of the Russian offensive in Ukraine on international tourism.

https://surl.li/cjbxae

Visit Ukraine. (n.d.). Resilience and innovation: How the hotel and tourism business in Ukraine works in the context of war.

https://surl.li/onhtyh

Weber, M. (2022). MICE-Tourismus in Deutschland: Terminologische Entwicklungen und Herausforderungen. Journal of Tourism Studies, 19(3), 89–104.

https://doi.org/10.5678/jts.2022.0037

Wick, L., & Ayrinhac, A. (2022). The Ukraine war and the consequences for Germany’s regions: Challenges and opportunities using the example of small and medium-sized businesses. European View, 21(2), 132–140.

https://doi.org/10.1177/17816858221132443

Опубліковано

2025-07-18

Номер

Розділ

Статті