Термінологічна еволюція ділового туризму: структурно-семантичний аналіз англійських та німецьких термінів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.1.2025.335586

Ключові слова:

діловий туризм Німеччини, термінологія MICE, термінологійні одиниці, структурно-семантичний аналіз, туристичний дискурс, багатомовність, туристична лексика

Анотація

У статті досліджено структурно-семантичні особливості термінологійних одиниць ділового туризму в Німеччині в межах порівняльного аналізу англійсько- та німецькомовних термінів, що функціонують у межах індустрії MICE (укр. зустрічі, інсентиви, конференції, виставки). Акцент зроблено на мовну динаміку термінів упродовж 2020–2025 років, що супроводжувалася глобальними трансформаціями – пандемією COVID-19 та повномасштабною війною в Україні, і як наслідок, активне використання цифрової моделі ділової взаємодії. У дослідженні проаналізовано 150 англійсько- і німецькомовних термінів, виявлено характерні структурні моделі побудови термінів (складні іменники, акроніми, запозичення) та визначено їхні семантичні ознаки (багатозначність, синонімія, інтернаціоналізми). Описано спроби стандартизації термінології, її відображення в освітніх програмах для студентів-туризмознавців, а також запропоновано мікрокласифікацію термінів ділового туризму та пріоритетні лексичні моделі.
Проаналізовано позиції Німеччини як провідної країни ділового туризму в Європі. Також розглянуто географічну диференціацію на прикладі окремих земель: Баварія, Гессен, Гамбург, Баден-Вюртемберг, а також адміністративно-організаційні механізми туристичного управління. Описано роль профільних організацій – Федеральної асоціації туристичної галузі (BTW), Німецької туристичної асоціації (DRV), Національного комітету туризму (DZT), Асоціації муніципального туризму (DTV).
Методологічну основу становлять методи системного аналізу, порівняльної лінгвістики й аналізу терміносистеми. У статті запропоновано мікрокласифікацію термінів ділового туризму, виявлено пріоритетні лексичні моделі й проаналізовано сучасні мовні тенденції, що формують термінологійний ландшафт німецького туристичного дискурсу. Результати можуть бути корисними у наукових і прикладних лінгвістичних дослідженнях, фаховій підготовці кадрів, розвитку лексикографії та професійної комунікації у сфері туризму.

Посилання

Vasylchuk, L. (2025). Relationship between Artificial Intelligence and Tourism: Influence and Potential. Modern trends in the development of tourism and recreation. 67–71.

Grechukhina, I., Sakhno, I. (2018). Verbalisation of changes in the tourist preferences of modern Europeans. Southern Archive (Philological Sciences), 2(72).

https://surl.lu/rrhbxw

Kirichenko, O. (2024). Analysis of the impact of COVID-19 and the Russian-Ukrainian war on the development of international tourism in Germany. Digital Economy and Economic Security, 5(14), 196–201.

https://doi.org/10.32782/dees.14-31

Okhrimenko, V. (2024). Linguopragmatic features of the semantic field of descriptive texts. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Philology, 58(2), 101–115.

https://doi.org/10.17721/XXX-XXXX/2024/58(2)/1

Baumann, T. (2024). Fachsprache(n) im Tourismus GFL. GFL – German as a Foreign Language.

https://surl.li/cnifra

Baumann, T. (2023). Genre and composition features of the texts of German-language online travel guides. GRAMOTA Publishing.

https://surl.li/nxqsns

Bechberger, L., Kühnberger, K.-U., & Liu, M. (Eds.). (2019). Concepts in Action: Representation, Learning, and Application. Springer.

https://surl.li/nibkqi

Berg, H. (2019). Market and technology trends for the automotive future in Germany. In M. Groß & A. M. Jacob (Eds.), The ecological modernization capacity of Japan and Germany (pp. 155–169). Springer.

https://doi.org/10.1007/978-3-658-27405-4_11

Bindseil, U., Coste, C.-E., & Pantelopoulos, G. (2023). Digital money and finance: A critical review of terminology (ECB Working Paper No. 3022). European Central Bank.

https://surl.li/biuzgo

Cologne Tourist Board. (2023). Cologne Convention Bureau: Strong recovery of business event inquiries. Cologne Convention Bureau.

https://surl.lu/juapga

Coliquio Insights. (n.d.). Healthcare marketing events. Coliquio.

https://surl.lu/zxpqno

Chhabra, D., Kim, E. G., & Timothy, D. J. (2022). Towards a creative MICE tourism destination branding model: Integrating heritage tourism in New Orleans, USA. Sustainability, 14(24), 16411.

https://doi.org/10.3390/su142416411

Fronzetti Colladon, A., Guardabascio, B., & Innarella, R. (2021). Using social network and semantic analysis to analyze online travel forums and forecast tourism demand. arXiv.

https://surl.li/rmaeho

GCB German Convention Bureau. (2021). Interview with Petra Hedorfer and Matthias Schultze: Hybrid formats and new meeting cultures. GCB Germany Meetings Magazin.

https://surl.li/euvspp

Kirig, A. (2023). Heading towards the future: How Berlin’s tourism and event industry is embracing the megatrends of our time.

https://surl.lu/elxahg

Klein, L. (2023). Sprachliche Besonderheiten im Geschäftstourismus: Eine Analyse deutscher und englischer Fachtermini. International Journal of Business Tourism, 31(2), 112–129.

https://doi.org/10.4567/ijbt.2023.0074

Kracht, K. (2023). Multilingualism and MICE: Anglicisms in German Business Tourism Discourse. Journal of Convention & Event Tourism, 25(1), 34–49.

https://doi.org/10.1080/15470148.2023.1004521

Maci, S. (2022). Tourism as a specialised discourse: The case of normative guidelines in the European Union. Token: A Journal of English Linguistics, 1, 37–58.

https://surl.li/nwbvae

Martín-Rojo І. & Gaspar-González A. (2024). The impact of social changes on MICE tourism management in the age of digitalization: a bibliometric review. Review of Managerial Science 19(5).

https://surl.gd/lmywof

Meissner, H. (2022). Fachsprachliche Herausforderungen in der deutschen MICE-Industrie. Tourismus Wissenschaft aktuell, 18(2), 66–82.

https://doi.org/10.1515/tourwiss-2022-0023

Schabbing, B. (2022). Current challenges and alignment options for German MICE destinations to increase competitiveness after Corona. Journal of Convention & Event Tourism, 23(1), 3–21.

https://doi.org/10.1080/15470148.2022.2028455

Spode, H. (2022). Urlaub Macht Geschichte. Reisen und Tourismus in der DDR. eBra-Verlag ISBN: 978-3-89809-201-2

Stoltz, D. S., & Taylor, M. A. (2020). Cultural Cartography with Word Embeddings. arXiv.

https://surl.lu/yoqill

Stolz, S. (2021). Digitalisierung und Terminologie im Geschäftstourismus. Zeitschrift für Tourismusforschung, 23(4), 45–60.

https://doi.org/10.1234/ztf.2021.0045

Tomej, K., Bilynets, I., & Koval, O. (2023). Tourism business resilience in the time of war: The first three months following Russia’s invasion of Ukraine. Annals of Tourism Research, 99, 103547.

https://doi.org/10.1016/j.annals.2023.103547

UNWTO Tourism Market Intelligence and Competitiveness (2022). Impact of the Russian offensive in Ukraine on international tourism.

https://surl.li/cjbxae

Visit Ukraine. (n.d.). Resilience and innovation: How the hotel and tourism business in Ukraine works in the context of war.

https://surl.li/onhtyh

Weber, M. (2022). MICE-Tourismus in Deutschland: Terminologische Entwicklungen und Herausforderungen. Journal of Tourism Studies, 19(3), 89–104.

https://doi.org/10.5678/jts.2022.0037

Wick, L., & Ayrinhac, A. (2022). The Ukraine war and the consequences for Germany’s regions: Challenges and opportunities using the example of small and medium-sized businesses. European View, 21(2), 132–140.

https://doi.org/10.1177/17816858221132443

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-18

Номер

Розділ

Статті