КЛЮЧОВІ СТРАТЕГІЇ КОМУНІКАТИВНОГО ЧЛЕНУВАННЯ ТЕКСТІВ (на матеріалі промов німецьких політичних діячів)
Keywords:
стратегія комунікативного членування, політична промова, німецький політичний дискурсAbstract
Статтю присвячено дослідженню ключових стратегій комунікативного членування текстів промов політичних діячів Німеччини та проблемам їхньої інтерпретації. Розглянутомовні особливості цих стратегій у німецькому політичному дискурсі, який функціонує у німецькому інституційному просторі. Визначено типологію стратегій комунікативного
членування тексту політичних промов з огляду на їхні комунікативні функції, а саме: регламентативну, інформаційну, персуазивну і ритуальну (епідейктичну) стратегії.
Issue
Section
License
1. Authors take full responsibility for the content of the articles as well as the fact of their publication.2. All the authors must follow the current requirements for publication of manuscripts. Plagiarism itself and its representation as the original work as well as submission to the editorial office previously published articles are unacceptable. In case of plagiarism discovery the authors of the submitted materials take all the responsibility.
3. Authors shall inform the editor of any possible conflict of interests which could be influenced by the publication of the manuscript results.
4. The editorial board has the right to refuse publication of an article in case of non-compliance with these requirements.