АНТИЧНІСТЬ І АНГЛІЙСЬКІСТЬ ЯК ХУДОЖНЬО- ЕСТЕТИЧНІ ФОРМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ У ПОЕЗІЇ ДЖОНА КІТСА

Автор(и)

  • Nataliia I. Romanyshyn Lviv Polytechnic National University, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.1.2020.207226

Ключові слова:

поетичний світ Джона Кітса, античність і англійскість, конітивна поетика, концепт, національна ідентичність

Анотація

Статтю присвячено дослідженню поетичного світу Джона Кітса. Метою роботи є розкриття
синтезу античності та англійськості як художньо-естетичної форми вияву національної
ідентичності у творчій спадщині поета шляхом аналізу художнього і концептуального потенціалу
античної образності, ремінісценцій до античної міфології та мистецтва. Аналіз текстотвірної
функції античної образності дозволив здійснити узагальнення щодо авторської концептуальної
системи, світогляду, ідеологічних пріоритетів щодо проблеми існування людини в просторі
національного універсуму.
Система античної образності в поетиці Кітса створює ефект інтертекстуальності.
Естетична та прагматична функції античних образів відображають авторське індивідуальне
осмислення взаємодії людини та національного середовища. Створена поетична сила
інтертекстуальності сприяє рецепції культурного простору Батьківщини як органічної єдності
між рідним і чужим.
Хронотопи та реалії в поезії Кітса: 1) сприяють утіленню універсальних символічних
смислів у специфічно етнічних, фольклорних та в загальновідомих, визначних античних образах,
що спричиняє смислове розмаїття; 2) створюють ефект інтертекстуальності; 3) виконують
оцінну прагматичну функцію. Кітс використовує поетичну палітру античності, щоб створити
багатогранний, різнобарвний фон панорамного полотна, на якому зображено його Батьківщину
з усіма соціальними, культурними, історичними та ідеологічними смислами, які становлять
основу образної канви поетичного тексту. У поетичному дискурсі Кітса національна ідентичність
виявляється в суміщенні й трансформації образно-поетичних форм, які вербалізують у текстах
античність та англійськість.

Посилання

Aske, M. (1985). Keats and hellenism. Cambridge: Cambridge University Press.

Bate, J. (1989). Shakespeare and the English romantic imagination. Oxford: Clarendon Press.

Bennett, A. T. (1994). Keats, narrative and audience. Cambridge: Cambridge University Press.

Dyakonova, N. A. (1978). English romanticism. The problems of aesthetics. Moscow: Nauka. / Dyakonova N. A.

Angliyskiy romantizm. Problemy estetiki. Moskva: Nauka. / Дьяконова Н. А. Английский романтизм. Проблемы

эстетики. Москва: Наука.

Graver, B. E. (2005). Classical inheritances. In N. Roe (Ed.), Romanticism: An Oxford guide (pp. 38-48).

Oxford: Oxford University Press.

Harrison, S. (2006). Virgilian contexts. In Ch. Martindale & R. F. Thomas (Eds.), Classics and the uses of

reception (pp. 113-126). Oxford: Blackwell Publishers.

Hartman, G. H. (1970). Romanticism and anti-self-consciousness. In H. Bloom (Ed.), Romanticism and

consciousness (p. 46-56). New York: Norton, W.W. & Co.

Bloom, H. (Ed.). (2007). John Keats. Bloom's modern critical views. New York: Chelsea House Publishers.

Kandl, J. (2001). The politics of Keats' early poetry: "delight" with "liberty". In S. J. Wolfson (Ed.) The Cambridge

companion to Keats (pp. 1-19). Cambridge: Cambridge University Press.

Keats, J. (1900). The complete poetical works of John Keats. Boston & New York: Houghton, Miffin &

Company. Retrieved from https://www.archive.org/details/completepoetical01keat/page/n7/mode/2up

Kennedy, D. F. (2006). Afterword: The Uses of "reception". In Ch. Martindale & R. F. Thomas (Eds.), Classics

and the uses of reception (pp. 288-293). Oxford: Blackwell Publishers.

Martindale, Ch. (2006). Introduction: Thinking through "reception". In Ch. Martindale & R. F. Thomas (Eds.),

Classics and the uses of reception (pp. 1-13). Oxford: Blackwell Publishers.

Pavlychko, S. (1999). Discourse of modernism in Ukrainian literature (2nd ed.). Kyiv: Lybid'. / Pavlychko, S.

Dyskurs modernizmu v ukrainskii literaturi (2-he vyd.). Kyiv: Lybid. / Павличко, С. Дискурс модернізму

в українській літературі (2-ге вид.). Київ: Либідь.

Pinich, I. P. (2019). The discursive emotional aspect of ideological transitions in the Victorian age. Visnyk of

Kyiv National Linguistic University. Series Philology, 22(1), 66-77.

Prihodko, G. I. (2019). Frame structure of the evaluative utterance. Visnyk of Kyiv National Linguistic University.

Series Philology, 22(2), 114-120.

Roe, N. (1997). John Keats and the culture of dissent. Oxford: Oxford University Press; Clarendon Press.

Rzepka, Ch. J. (1986). The self as mind: Vision and identity in Wordsworth, Coleridge and Keats. Cambridge,

MA – London: Harvard University Press.

Wolfson, S. J. (Ed.). (2013). The Cambridge companion to Keats. Cambridge: Cambridge University Press.

Ulmer, W. A. (2017). John Keats. Reimagining history. Palgrave: Macmillan.

Vitkovskiy, E. (1988). The rise of Endymion. In John Keats. Poetry. Moscow: Ripol Classic. / Vitkovskiy, E.

Voskhod Endimiona. In John Keats. Stikhotvoreniya. Poemy. Moskva: Ripol Klassik. / Витковский, Е. Восход

Эндимиона. B ДжонКитс. Стихотворения. Поэмы. Москва: Рипол Kласcик.

Whitmarsh, T. (2006). True histories: Lucian, Bakhtin, and the pragmatics of reception. In Ch. Martindale, &

R. F. Thomas (Eds.), Classics and the uses of reception (pp. 104-115). Oxford: Blackwell Publishers.

Yelistratova, A. A. (1960). The heritage of English romanticism and modernity. Moscow: USSR Academy of

Sciences Publishing House / Yelistratova, A. A. Naslediye angliyskogo romantizma i sovremennost. Moskva:

Izdatelsvo Akademii Nauk SSSR. / Елистратова, А. А. Наследие английского романтизма и современность.

Москва: Издательство Академии наук СССР.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-03

Номер

Розділ

КОГНІТИВНО-ЛІНГВІСТИЧНІ СТУДІЇ