Систематизація універсальних ознак сугестивного мовлення підлітків

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.2.2022.274922

Ключові слова:

лінгвоенергетичні дослідження, сугестія, мовлення, підліток, ознаки, класифікація

Анотація

У статті з погляду когнітивних лінгвоенергетичних досліджень обґрунтовано міждисциплінарну універсальну класифікацію ознак сугестивного мовлення підлітків. В основу побудови моделі покладено ідею про те, що мовлення підлітка має винятково супервентну природу, відповідно до якої комплекс причин виникнення комунікації породжує як наслідок застосування ним відповідних комплексів лінгвістичних засобів її актуалізації. Доведено доцільність упорядкування всіх універсальних ознак отриманої в такий спосіб системної класифікації, які здебільшого відіграють
роль чинників мовлення підлітка в межах таких чотирьох їх підсистем: 1) соціально-політичної, 2) ситуативно-комунікативної, 3) психічно-генетичної, 4) фізіологічно-станової. Підкреслено, що з урахуванням специфіки багатофакторних міждисциплінарних пошуків нагальною є необхідність поглиблення елементів класифікації лише до другого її ієрархічного рівня, тобто до рівня класів і підкласів універсальних ознак досліджуваних феноменів і явищ сугестивного мовлення підлітків. Показано, що елементи класифікації універсальних ознак сугестивного мовлення підлітка цілком достатньо диференціювати на сім ієрархічних рівнів: види комунікації, оточення мовця, комунікативний статус мовця, тип темпераменту мовця, його гендерна належність, вік мовця та період чи фаза його розвитку, емоційно-прагматичних потенціалів реалізації актів мовної поведінки. Модель пропонуємо використовувати для системної розробки програм і методик цілої низки подальших ширших або глибших наукових пошуків лінгвоенергетичних особливостей актуалізації сугестивного мовлення іншими категоріями мовців.

Посилання

Андрущенко, И. А. (2015). Методика фонетического исследования: определение типа акцентуации политической личности. Sciense and Education a New Dimension Philology, III (11)(56), 38–40.

Бурка, Н. А. (2020a). Система чинників та механізми породження сугестивної мовної поведінки підлітка. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія, 46(1), 59–62. http://doi.org/10.32841/2409-1154.2020.46-1.13

Бурка, Н. А. (2020b). Супервентность речевого поведения подростка. Нова філологія,

, 84–91. http://doi.org/10.26661/2414-1135-2020-80-1-14

Бурка, Н. А. (2020с). Обґрунтування меж підліткового віку для лінгво-когнітивних

досліджень. Актуальні питання іноземної філології, 13, 35–40.

Бурка, Н. А., & Калита, А. А. (2019). Методологічне підґрунтя дослідження когнітивних закономірностей просодичної організації дитячого маніпулятивного мовлення. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія: Філологічна, 7(75), 69–73.

Калита, А. А. (2016). Энергетика речи [монография]. Кафедра. Калита, А. А., & Клименюк, А. В. (2019). Теоретико-методологические основы исследования флуктуации эмоционально-прагматического потенциала речемышления и мыследействия человека. Одеський лінгвістичний вісник, 13, 115–123.

Калита, А. А., & Клименюк, А. В. (2022). Методологические основы когнитивных лингво-энергетических исследований [могнография]. МПП “ЛИНО”.

Клименюк, О. В. (2006). Технологія наукового дослідження. ТОВ “Видавництво

“Аспект – Поліграф”.

Клименюк, О. В. (2007). Виклад та оформлення результатів наукового дослідження.

ТОВ Видавництво “Аспект- Поліграф”.

Психология общения “Невербальные средства общения”. MyPsiholog. https://

mypsiholog.com/psychology-communication/226-neverbalnye-sredstva-obscheniya.

html

Kim, J. (1993). Supervenience as a Philosophical Concept. In Jaegwon Kim, Supervenience

and Mind: Selected Philosophical Essays (pp. 131–160). Cambridge University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-14

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО