ПРАГМАТИКА МЕТАКОМУНІКАТИВНИХ ПИТАНЬ: ЕМОТІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
Keywords:
комунікативні питання, метакомунікативні питання, емоційно- забарвлене мовленняAbstract
Стаття присвячена вивченню метакомунікативних питань порівняноз комунікативними і встановленню їхніх диференційних ознак. Особлива увага приділяється виявленню основних видів метакомунікативних питань та їх функціонуванню в емоційно-
забарвленому мовленні. Підкреслюється відмінність уживання метакомунікативних питань у відносно нейтральних та маргінальних емоційно-забарвлених дискурсах.
Downloads
Issue
Section
License
1. Authors take full responsibility for the content of the articles as well as the fact of their publication.2. All the authors must follow the current requirements for publication of manuscripts. Plagiarism itself and its representation as the original work as well as submission to the editorial office previously published articles are unacceptable. In case of plagiarism discovery the authors of the submitted materials take all the responsibility.
3. Authors shall inform the editor of any possible conflict of interests which could be influenced by the publication of the manuscript results.
4. The editorial board has the right to refuse publication of an article in case of non-compliance with these requirements.