ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ХЕШТЕГІВ

Автор(и)

  • Давидюк Н.О.

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.1.2017.120684

Ключові слова:

хештеги, функції хештегів, соціомедійний дискурс, пошукабельність, організатор дискурсу, інструмент фолксономії

Анотація

Стаття досліджує функціональний потенціал хештегу як технодискурсивного феномену, який було створено в соціомедійній мережі Твіттер з метою організації дискурсу і полегшення пошуку інформації, та який своїми потужностями вплинув не тільки на розвиток інтернет-дискурсу, а й на ввесь навколишній світ. Зокрема, у статті проаналізовано розгалуження функціональності та типів хештегів, які можуть виступати маркерами тем окремих Твіттер-повідомлень, тематичними маркерами для серії повідомлень, організаторами наративу (монологічного / діалогічного / полілогічного характеру) та конкретних дискусій, маркерами рубрик (об’єднуючи твіти різної тематики, проте однієї прагматичної настанови). Установлено, що завдяки цим функціям хештеги структурують та організовують Твіттер-дискурс, перетворюючись на інструмент фолксономії (соціальної класифікації) та забезпечуючи “пошукабельність” дискурсу Твіттера. Найпопулярніші хештеги дають змогу відслідкувати “історію переживань” суспільства та реакцію світової спільноти або жителів конкретної країни / регіону (за допомогою геолокації) на конкретні події /явища. Хештеги забезпечують також швидке поширення інформації екстреного характеру, виступають засобами просування брендів / ідей, а також є водночас інструментами відслідковування ринку, діяльності конкурентів, уподобань цільової аудиторії. Доведено важливість соціальної функції хештегів, оскільки саме вони сприяли появі, а тепер і забезпеченню функціонування соціокультурних цифрових практик-ритуалів у Твіттері.
Виділено групу хештегів, що забезпечують вираження емоцій / суджень / оцінки, тим самим виконуючи предикативно-класифікуючу функцію; виявлено у Твіттері також хештеги-модалізатори, які слугують експліцитною інтерпретативною інструкцією до сприйняття
тексту Твіттер-повідомлення. Виокремлено групу хештегів – оцінних імен, які характерні для політичного Твіттер-дискурсу.
Ключові слова: хештеги, функції хештегів, соціомедійний дискурс, пошукабельність, організатор дискурсу, інструмент фолксономії.

Посилання

Галямина Ю.Е. Лингвистический анализ хештегов Твиттера / Ю.Е. Галямина // Современный русский язык в интернете. – М. : Языки славянской культуры, 2014. – С. 13–23.

Иссерс О.C. Речевое воздействие: учебное пособие для студентов вузов, обучающихся

по направлению (специальности) “Связи с общественностью” / О.С. Иссерс. – М. : Флинта; Наука, 2009. – 223 c.

Щурина Ю.В. Комуникативно-игровой потенциал хэштегов / Ю.В. Щурина // Вестник

Череповецкого государственного университета. – 2015. – № 8 (69). – С. 100–104.

Boyd D. Social network sites: Definition, history, and scholarship / D. Boyd, N. Ellison // Journal

of Computer-Mediated Communication. – 2007. – №13 (1). – [Електронний ресурс]. – Режим

доступу: http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html

Bruns A. Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond. From Production to Produsage / A. Bruns. – Bern : Peter Lang, 2008. – 187 p.

Bruns A. The use of Twitter hashtags in the formation of ad hoc publics / A. Bruns, J. Burgess //6th European Consortium for PoliticalResearch General Conference. – Reykjavik : University of Iceland, 2011. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.qut.edu.au/46515/

Carter S. Twitter Hashtags: Joint TranslationAnd Clustering / S. Carter, M. Tsagkias, W. Weerkamp // Web Science, 2011. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.682.2879&rep=rep1&type=pdf

Chomsky N. The secret of Noam: A Chomsky Interview / N. Chomsky. – Brightest Young Things

[website], 2011. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://brightestyoungthings.com/

articles/the-secret-of-noam-a-chomsky-interview.html

Halliday M.A.K. Language as social semiotic: The social interpretation of language and meaning /M.A.K. Halliday. – Baltimore : University Park Press, 1978. – 256 p.

KehoeA. Social Tagging: Anew perspective on textual ‘aboutness’Methodological and Historical

Dimensions of Corpus Linguistics / A. Kehoe, M. Gee // Studies in Variation, Contacts and Change in English, Vol. 6: Methodological and Historical Dimensions of Corpus Linguistics. – Helsinki, 2011. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.helsinki.fi/varieng/journal/volumes/06/kehoe_gee/

Martin J.R. The language of evaluation: Appraisal in English / J.R. Martin, P.R.R White. –

New York : Palgrave Macmillan, 2005. – 278 p.

Mischaud E. Twitter: Expressions of the Whole Self / E. Mischaud. – London : Media@lse,

London School of Economics and Political Science, 2007. – 228 p.

Monroy-HernándezA. Shouting Fire in a Crowded Hashtag / A. Monroy-Hernández // Social Media Collective Research blog. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://socialmediacollective.org/2011/08/31/shouting-fire-in-a-crowded-hashtag/

Ozdikis O. Semantic expansion of tweet contents for enhanced event detection / O. Ozdikis,

P. Senkul, H. Oguztuzun // Twitter 2012 International conference on advances in Social networks analysis and mining, 2012. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.computer.org/csdl/proceedings/asonam/2012/4799/00/4799a020-abs.html.

Paveau M.-A. Genre de discours et technologie discursive. Tweet, twittécriture et twittérature /

M.-A. Paveau // Pratiques. – 2013. – №157–158. – P. 7–30.

Paveau M.-A. Réalité et discursivité. D’autres dimensions pour la théorie du discours /

M.-A. Paveau // Semen. – 2012. – №34. – P. 95–115.

Paveau M.-A. Technodiscursivités natives sur Twitter. Une écologie du discours numérique /

M.-A. Paveau // Culture, identity and digital writing, Epistémè 9, Revue internationale de sciences humaines et sociales appliquées. – Séoul : Université Korea, Center for Applied Cultural Studies, 2013. – P. 139–176.

Pélissier N. Twitter: Un monde en tout petit? / N. Pélissier, G. Gallezot // – Paris : Editions

L’Harmattan, 2013. – 260 p.

Yahiaoui L. Redocumentation des traces d'activité médiée informatiquement dans le cadre des

transactions communicationnelles / L. Yahiaoui, Y. Prié, Z. Boufaida. – Constantine : Université

Mentouri-Constantine, Laboratoire LIRE, 2007. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

liris.cnrs.fr/Documents/Liris-3446.pdf

Zappavigna M. Searchable talk: The linguistic functions of hashtags in tweets about Schapelle

Corby / M. Zappavigna // Global Media Journal. Australian Edition. – 2016. – №10. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ttp://www.hca.westernsydney.edu.au/gmjau/?p=1762

[Електронний ресурс]. – http://storyful.com/stories/30818-anti-putin-hashtag-trends-worldwide-after-inspiration-from-viral-video

[Електронний ресурс]. – http://www.lesinrocks.com/2016/03/23/actualite/hashtag-stopislamdevenu-lun-plus-partage-monde-11814472/

[Електронний ресурс]. – http://www.niemanlab.org/2013/03/hashtags-considered-harmful

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-09

Номер

Розділ

Статті