МОВНА СЕМАНТИКА В ЛІНГВОКУЛЬТУРНОМУ ТА КОГНІТИВНОМУ ВИМІРАХ
DOI:
https://doi.org/10.32589/2311-0821.2.2017.120843Ключові слова:
філософія науки, філософія мистецтва, естетика, сенситивна когніція, мистецька діяльністьАнотація
У статті в лінгвокогнітивному аспекті розглянуто проблему інтеграції методів і прийомів вивчення
мовних явищ з позиції філософії науки і філософії мистецтва. Автор робить спробу переосмислити
зв‘язок між наукою і естетикою, з‘ясувати, у який спосіб природа естетики збігається або корелює
з природою наукових теорій і методологій, або доповнює її. У центрі дослідницької уваги автора –
не просто естетичний досвід людини в його сучасному, редукованому сенсі смаку, краси
й задоволення мистецтвом, а роль сенситивної когніції, що є основою як наукових розробок людини,
так і її мистецької діяльності. У пропонованій роботі представлено початкові результати теорії, на основі
якої відбувається реконструкція поглядів на естетику як фундаментальну базу для людського досвіду,
знань і креативної діяльності.
Посилання
Abram D. The Spell of the Sensuous: Perception and Language in a More-than-Human World / David Abram. – New York: Random House, 1996. – 326 p.
Baumgarten A. G. Ästhetik. [Latin-German ed., 2 vols., translation, preface, notes, indexes by Dagmar Mirbach] / Alexander Gottlieb Baumgarten. – Hamburg : Felix Meiner Verlag. 2007. – 310 p.
BERA: What are the agendas for future research and practice? / Research Commission Steam Research, 2016–2017. – Available at: https://drive.google.com/file/d/0BSvySZlOTAkNHFF OVBBNFpk VHFWOW p5dGN6c Wp4VV9UeGkw/view
Bueno O., George D., Steven Fr., and Dean R. Thinking about Science, Reflecting on Art: Bringing Aesthetics and Philosophy of Science Together / Otávio Bueno, Darby George, French Steven, and Rickles Dean. – London – New York: Routledge, 2018. – 196 p.
Carr H.W. The Philosophy of Benedetto Croce: The Problem of Art and History / H. Wildon Carr. – London : Macmillan, 1917. – 213 p.
Conrad J.. The Portable Conrad / Joseph Conrad. – New York: Viking. 1947. – 705 p.
Currie G., Matthew K., Aaron M., and Jon R. Aesthetics and the Sciences of Mind / Greg Currie, Kieran Matthew, Meskin Aaron, and Robson Jon. – New York: Oxford University Press, 2014. – 272 p.
Damasio A. The Feeling of What Happens: Body and Emotion in the Making of Consciousness / Antonio Damasio. – New York: Harcourt Brace, 1999. – 386 p.
Deacon T. Incomplete Nature: How Mind Emerged from Matter / Terrence Deacon. – New York – London : W. W. Norton, 2012. – 602 p.
Freeman M.H. The aesthetics of human experience: minding, metaphor, and icon in poetic expression / Margaret H. Freeman // Poetics Today. – Vol. 32.4, 2011. – P. 717–752.
Haskell D.G. The Songs of Trees: Stories from Nature‘s Great Connectors / David George Haskell. – New York: Viking, 2017. – 304 p.
Hoffman R. Aesthetic Argument – Interpretative and Evaluative / Robert Hoffman // The Philosophical Quarterly, 1961. – P. 308–322.
Holyoak K.J., Thagard P. Mental Leaps: Analogy in Creative Thought / Keith. J. Holyoak, Paul Thagard . – Cambridge, MA: MIT Press, 1995. – 320 p.
Isaacson W. Leonardo da Vinci / Walter Isaacson. – Simon and Schuster, 2017. – 403 p.
Jaeger W. Paideia: The Ideals of Greek Culture, vol. III The Conflict of Cultural Ideals in the Age of Plato [trans. By Gilbert Highet] / Weiner Jaeger. – New York: Oxford University Press, 1944. – 298 p.
Jemison M. Talks on teaching arts and sciences together / Mae Jemison. – Available at: https://www.ted.com/talks/mae_jemison_on_teaching_arts_and_sciences_together.
Koestler A. The Act of Creation / Arthur Koestler. – London : Hutchinson, 1964. – 184 p.
Lakoff G., Rafael N. Where Mathematics Comes From: How the Embodied Mind Brings Mathematics into Being / George Lakoff, Nuñez Rafael. – New York : Basic Books, 2000. – 453 p.
Mithen S. The Prehistory of Mind: The Cognitive Origins of Art and Science / Steven Mithen. – London : Thames and Hudson, 1996. – 357 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Дослідження, що публікуються у збірнику наукових праць, повинні бути виконані відповідно до чинного законодавства України та етичних норм. Основний обов’язок автора полягає в тому, щоб виконати таке дослідження, яке заслуговує на об’єктивне обговорення науковою спільнотою його значущості.
2. Автори повинні формулювати свої наукові спостереження у такий спосіб, щоб їхні результати могли бути підтверджені іншими вченими, без підробки отриманих висновків або маніпуляції ними.
3. Автори статей несуть відповідальність за зміст статей і за сам факт їх публікації.
4. Автор повинен цитувати ті публікації, які вплинули на сутність роботи, а також ті, які можуть швидко познайомити читача з попередніми роботами, важливими для розуміння цього дослідження. За винятком оглядів, слід мінімізувати цитування робіт, які не мають безпосереднього відношення до змісту дослідження. Автор зобов’язаний провести джерельний пошук, щоб знайти і процитувати оригінальні публікації, тісно пов’язані з цим матеріалом. Необхідно також коректно вказувати на джерела принципово важливих матеріалів, використаних у цій роботі, якщо вони не були отримані самим автором.
5. Автори повинні дотримуватися усіх чинних вимог щодо публікацій рукописів. Неприпустимим є плагіат та його удавання за оригінальну розвідку, а також подання до редакції раніше опублікованої статті. У випадках виявлення плагіату відповідальність несуть автори поданих матеріалів.
6. Експериментальне або теоретичне дослідження може іноді слугувати основою для науково коректної і об’єктивної критики роботи іншого дослідника. Опубліковані статті в окремих випадках можуть містити подібну критику. Персональна суб’єктивна критика не є доречною за жодних обставин.
7. Співавторами статті мають бути ті особи, науковий внесок яких є вагомим у її зміст та які розділяють відповідальність за здобуті результати. Автор, який подає рукопис до друку, відповідає за те, щоб до списку співавторів були включені всі ті й лише ті особи, які відповідають критеріям авторства. У статті, написаної декількома авторами, той з авторів, хто подає до редакції контактні відомості, документи і листується з редакторами, бере на себе відповідальність за згоду інших авторів статті на її публікацію у збірнику.
8. Автори повинні повідомити редактора про будь-який потенційний конфлікт інтересів, на які могла б вплинути публікація результатів, що містяться у рукописі.
9. Автори повинні чітко вказати джерела всієї процитованої інформації, оформити посилання на наукові джерела відповідно до вимог ДСТУ ГОСТ 7.1:2006.
10. Редколегія має право відмовити у публікації статті за умов недотримання зазначених вимог.
11. Автор може висловити побажання не залучати деяких рецензентів до розгляду рукопису. Проте головний редактор може прийняти рішення залучити одного або декількох із цих рецензентів, якщо переконаний, що їх думки є важливими для неупередженого розгляду рукопису. Таке рішення може бути прийняте, наприклад, у тому випадку, коли є серйозні суперечності між цим рукописом і попередньою роботою потенційного рецензента.
12. Запобігання псевдонауковим публікаціям є відповідальністю кожного автора, головного редактора, рецензента, видавця й організації.