МОВНА СИТУАЦІЯ ТА МОВНА ПОЛІТИКА В УКРАЇНСЬКІЙ ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ ЗА ОЦІНКАМИ МОВЦІВ РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУП

Автор(и)

  • О. М. ДАНИЛЕВСЬКА Інститут української мови НАН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.2.2019.192049

Ключові слова:

мовна ситуація у сфері шкільної освіти, мовна політика, державна мова, мовний режим, мовні права

Анотація

У статті проаналізовано ставлення мовців різних вікових груп до мовної ситуації в українській шкільній освіті. За результатами масового опитування зроблено висновок, що відмінності в 10 – 12 % є закономірними, оскільки ґрунтуються на ціннісних поколіннєвих орієнтирах. Найбільша відмінність між представниками наймолодшого і найстаршого покоління респондентів характерна в оцінці перспектив російської мови як мови освіти в Україні. Дані масового опитування дають підстави припускати, що перспективною для України може бути гнучка модель застосування мов у системі шкільної освіти, що передбачає, з одного боку, чіткість і послідовність щонайширшого використання державної мови, а з іншого – створення можливостей із вивчення різних мов, зокрема й російської, як навчальних предметів.

Посилання

Залізняк, Г. (2012). Сучасна мовна політика і кияни. Наукові записки НаУКМА. Т. 137. Філологічні науки, 20-24.

Масенко, Л. (2018). Мовний конфлікт в Україні: шляхи розв’язання. Українська мова, 2, 20-35.

Мовна політика та мовна ситуація в Україні: Аналіз і рекомендації. (2008). Київ: Видавничий дім “Києво-Могилянська академія”.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-26

Номер

Розділ

Статті