ВЕРБАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПТУ СТРАХ В АНГЛІЙСЬКОМОВНОМУ МОЛОДІЖНОМУ АНТИУТОПІЧНОМУ РОМАНІ СЮЗАННИ КОЛЛІНЗ “THE HUNGER GAMES”

Автор(и)

  • О. Г. ШКУТА Київський національний лінгвістичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2311-0821.2.2019.192338

Ключові слова:

концепт, антиутопія, молодіжна антиутопія, страх, вербалізація

Анотація

Статтю присвячено проблемі вербалізації концепту СТРАХ в англійськомовному молодіжному романі-антиутопії американської письменниці Сюзанни Коллінз “The Hunger Games”. У роботі виявлено основні інваріантні ознаки антиутопічних романів і молодіжних
романів-антиутопій зокрема. Шляхом текстово-інтерпретаційного аналізу матеріалу дослідження виокремлено засоби вербалізації концепту СТРАХ, серед них визначено найбільш частотні та репрезентативні маркери досліджуваного концепту. З’ясовано засоби актуалізації концепту СТРАХ у площині дихотомії часу і простору в тексті молодіжного роману-антиутопії; ідентифіковано емоційні засоби реалізації концепту СТРАХ, простежено етапи зростання напруги як чинника вияву страху. Зроблено висновки про домінантні лінгвальні засоби актуалізації концепту СТРАХ у молодіжному романі-антиутопії Сюзанни Коллінз “The Hunger Games”.

Посилання

Акетина, О. С. (2013). Концептуальный анализ художественного текста и художственный концепт. Вестник Адыгейского государственного университета, 1 (114).

Барсукова, И. В. (2008). Систематизпция лингвистических концептов эмоциональных состояний. Вестник СамГУ, 4(63), 13-18.

Белоусов, К. И. (2005). Эмоциональное пространство текста. Вестник высшей школы, 7, 23-26.

Болотова, Н. С. (2009). Филологический анализ текста. Москва: Флинта.

Вежбицкая, А. (1996). Язык. Культура. Познание. Москва: Рус. словари.

Вотякова, И. А. (2014). Концепт СТРАХ в русском языке. Вестник Удмуртского университета, 4, 179-183.

Гетман, Ю. С. (2016). К вопросу изучения романа-антиутопии на современном. Збірник наукових праць з актуальних проблем економічних наук, 7-9.

Гумбольдт, В. (1985). Язык и философия культуры. Москва: Прогресс.

Жолковский, А. К. (1994). Замятин, Оруэлл и Хворобьев: о снах нового типа. Москва: Наука.

Игнатова, И. В. (2015). Отличительные черты молодежной антиутопии как жанра художественной литературы (на примере трилогии С. Коллинз “The Hunger Games”). Российский гуманитраный

журнал, 4(6), 440-449.

Іконнікова, М. В. (2007). Антиутопічний дискурс в оцінці літературознавства ХХ століття. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 33, 142-145.

Катермина, В. В. (2017). Концепт HORROR и языковая личность Стивена Кинга. Актуальные вопросы современной филологии и журналистики, 3(26), 65-71.

Лекаревич, Е. В. (2016). Масскульт для подростков: жанр антиутопии. Детские чтения, 135-151.

Лукашёнок, И. Д. (2010). Антиутопия как социокультурный феномен начала XXI века. Ярославский педагогический вестник, 4(1), 286-288.

Миллер, Л. В. (2000). Художественный концепт как смысловая и эстетическая категория. Мир русского слова, 4, 39-45.

Орлова, Р. (2010). Амброз Бирс. Москва: Наука.

Петрова, Л. А. (2011). Художественный концепт в современной лингвокогнитологии. Вісник Дніпровського університету, 17 (3), 137-145.

Потебня, А. А. (1993). Мысль и язык. Киев: СИНТО.

Скоропанова, И. (2006). Русская постмодернистская литература. Москва: Флинта: Наука.

Солнышкина, М. И. (1993). Общее и различное в формировании и структуре фразеотематического поля в разных языках (на материале фразеотематического макрополя мореплавания русского и английского языков). (Дисс. канд. филол. наук). Саратовский государственный университет, Саратов.

Тарасова, И. А. (2003). Идиостиль Георгия Иванова: когнитивный аспект. Саратов: Изд-во Саратовского университета.

Шаюк, А. Ю. (2008). Абсурд как доминанта структурно-семантического пространства текста в репрезентации концепта СТРАХ /ANGST (на материале романов Ф. Кафки). Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина, 108-118.

Широкова, И. А. (2014). Образ автора в художественном произведении: отражение отражаемого. Вестник Челябинского государственного университета. Филология, 23, 103-106.

Шкловский Е. А.(1991). Ускользающая реальность. Лит. обозрение, 2, 10-18.

Dalkvist, J., Rollenhagen, C. (1989). Reports from the Department ofPsychology. Stockholm: Univ. Press.

Dean, M. (2014). Our young-adult dystopia.

Hollis, M. (2019). Dystopian Reality or Dystopian Fiction.

Russell, J. A. (1991). Culture and the categorization of emotions. Psychological Bulletin, 110(3), 426-450.

ДЖЕРЕЛА ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ

Collins, S. (2008). The Hunger Games. Wilkinsburg: Scholastic Corporation.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-26

Номер

Розділ

Статті